FASTE LÆSERE

søndag den 30. september 2012

EFTERVEER


Som nævnt var jeg helt færdig efter Kristines fest og da der var ryddet helt op om søndagen "gik jeg i dvale".
De næste par dage stod den på det her -


fjernsyn og en god bog - end ikke strikketøjet blev rørt - heldigvis var der nok af rester så der ikke skulle laves mad.

Endelig fik jeg mig dog taget sammen og kom lidt i køkkenet.
Kristine havde købt en stor kasse tomater - det var billigere end en lille portion - og de skulle jo ikke gå til spilde. Der var også en del rester af peberfrugt fra salaten, så jeg gik på jagt efter en opskrift på tomatsovs/tomatketchup. 
I "Alletiders Kogebog" fandt jeg en opskrift på "Amerikansk krydderketchup" - men det var ikke alle ingredienserne jeg havde i hus, så jeg komponerede min egen opskrift - med tomater, løg, peberfrugt, basilikum og æbleeddike, sennepspulver og en stang kanel - og resultatet blev rigtig godt.
Efter at tomatsovsen havde kogt rigtig, rigtig længe blev den hældt på glas.
Et af glassene var et gammelt "Dolmio" tomatsovsglas - så jeg lavede en label med 

"Mors egen Dolmio"


Lørdagen blev brugt til lidt oprydning og JP fik slået græsplæne. Han tog sit løbeur på og fandt ud af at en omgang plæneklipning giver en tur på 2 km.


Søndag gik turen til fødselsdag i Aarhus - Claus blev 29 og havde inviteret på kaffe med hjemmebragt kage - serveret i deres fine KeraModa kopper 


og senere fik vi hot dogs med lækre hjemmeBAGTE pølsebrød og alt hvad der ellers hører til en rigtig hotter. 

 
 Vi havde - som altid - en rigtig hyggelig dag sammen med Claus' familie - en dejlig måde at slutte ugen på - og heldigvis er panodiler og ipren igen sat tilbage i skabet.

1 kommentar:

  1. Det er godt at læse, at du har kunnet sætte panodiler og ipren tilbage i skabet efter alle jeres dejlige oplevelser.
    Klem herfra og god søndag.

    SvarSlet