FASTE LÆSERE

søndag den 8. april 2012

PÅ PÅSKETUR.

I dag havde jeg bestemt mig for at mit 366-99 billede skulle være af et påskelam, så over middag gik vi på jagt.

På Rubjergvej kom vi forbi et sted hvor de reklamerede med økologisk lammekød, men da vi ikke havde kontanter, blev vi enige om, først at køre en tur til Hjørring.

Rosa og Claus havde fundet "vores nye bil" - en fin Skoda Octavia - så den måtte vi ind og prøve.
Vi tog en prøvetur til Hirtshals - bilen var skøn - men ikke lavet til JP's lange ben, så vi beholder nu Volvo.
Tilbage i Lønstrup igen - nu med kontanter - gik turen igen til Rubjergvej.

Vi fik købt lidt lækkert lammekød, men det var jo ikke mit egentlige ærinde, så jeg spurgte om han ikke havde nogle levende lam.
"Jo, jo - jeg har da lige hevet et ud" var hans svar og så blev vi fulgt over i fårefolden.
Jeg blev lukket ind til fårene og her stod denne lille lækkerbisken,


og heldigvis var mor lige ved siden af.



Der var lam og får i mange størrelser og også et par enkelte sorte får/lam.




Det var ikke sidste gang jeg kommer her forbi - både for at nyde de små søde lam, og også for at købe kød.
JP var dog lidt utilfreds med lugten - sådan en byboer, men jeg må medgive ham at de lugter bedre når de har været en tur i ovnen - og jo, jeg nænner stadig at spise dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar