FASTE LÆSERE

fredag den 10. januar 2014

GÆSTEBUD.

Endelig fik vi taget os sammen til lidt gæstebud. Vi har længe haft planer om at Vibeke og Henrik (naboer) skulle invitere på mad, og ikke kun den øl på terrassen som det hidtil er blevet til.
Menuen kom til at stå på "Stoutfado" - en afart af den græske stifado, men med porter/stout - ovnstegte kartofler og salat. Uh, det var godt, efter at det havde simret på komfuret i flere timer. 
Det var dog lige før at vi ikke kunne spise ret meget, for forretten havde taget sin del af pladsen i maven.
For længe siden havde jeg købt nogle madringe, men aldrig brugt dem, så nu kom de op af skuffen.
Her er hvad der kom ud af mine anstrengelser





En bund af æbletern, vendt i æbleeddike og citronsaft, avocadocreme og øverst laksetatar af røget laks.
Der blev pyntet med store kutterrejer og dild og forretten blev serveret med lun flute og et glad koldt hvidvin.
Godt at madringene kom op af skuffen - denne forret kan godt gå hen og blive forårets forret her i 2014.

1 kommentar:

  1. denne forret kunne jeg godt tænke mig at lave, da jeg også har madringe , dercaldrig bliver brugt...men hvor finder jeg opskriften-.....venlig hilsen Bente Juul Pedersen

    SvarSlet