FASTE LÆSERE

torsdag den 23. januar 2014

SAFTERNE STIGER.

Der bliver lavet juice - masser af juice, for det smager jo himmelsk.
Den første var en ganske harmløs en - appelsin, æble, citron, gulerod og ingefær og både jeg og JP kunne lide den. 



Ved den næste skruede jeg lidt op for sundheden, og fik dermed ryddet op i frugtskålen, så der var gulerod, æble, bladselleri, tomat, citron og lime - godt med lime - og et fed hvidløg i, for at gøre den ekstra sund, 



men JP, ja han troede vist at jeg ville tage livet af ham - fy for s.... - jeg syntes den var god, sund og stærk, og måtte drikke det hele selv. Dog blev JP's glas sat i køleskabet til næste dag, og jeg må indrømme at det smagte bedre, nu da det var iskoldt.



For at gøre skaden god igen, tænkte jeg at jeg hellere måtte lave en rigtig "sportsmandsdrik" til ham, med gulerod, æble, rødbede og citron. 
Her kan i se hans svar på mit bud




"en god "Hvede" ved man hvad er. 

Jeg fortsætter nu med mit daglige 'fix' - og vi er begyndt at diskutere, om jeg skal have maskinen med i februar, når vi skal en tur til Tyskland. 

Ved siden af al denne saftsundhed, fortsætter jeg med min glutenfri kost. Det går fint, dog uden at jeg mærker de helt store forandringer, heller ikke da jeg syndede lidt i tirsdags, hvor vi spiste på restaurant Mongolian i Hjørring, og der gled et par friturestegte rejer og kyllingestykker ned. 

Ellers holder jeg mig mest muligt inde i varmen, med ild i brændeovnen, Arne Dahl's "Stoleleg" i ørerne - når der ikke er håndbold, og strikketøjet i hænderne. Ponchoen til Kristine er færdig, men i får den først at se, når hun selv har godkendt den, så det må vente lidt - den er ellers så fin. 



6 kommentarer:

  1. Jeg tror, også min gemal ville gribe til en dåse ... Cola, han kan ikke lide øl!
    Mon ikke det kan blive for mange smagssammensætninger? Den første var i hvert fald min favorit, på papiret!
    Fortsat god Juice fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være at jeg gik lidt for hårdt til værks med drik nr. 2 - min iver for at få ryddet ud i frugtskålen løb nok af med mig.

      Slet
  2. Tror du, at du får JP omvendt på et tidspunkt ☺☺. Du er i hvert fald vedholdende og jeg er sikker på, at dine juicer smager rigtig godt. Du får mig ligefrem til at overveje om jeg skal ønske mig sådan et aggregat ☺☺☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg lover ham ikke at putte for meget lime i, er der måske en chance. Jeg er utrolig glad for maskinen, og bruger den næsten dagligt, så go for it.
      Knus fra det grå nord.

      Slet
  3. Det lyder sundt og lækkert med al den gode saft! Også lige noget for mig.

    SvarSlet
  4. Jeg er meget glad for mit nye legetøj. Saften smager -som regel - rigtig godt, og "affaldet" fra fx. gulerødder, rødbeder har jeg brugt i frikadellefarsen,

    SvarSlet