FASTE LÆSERE

mandag den 20. januar 2014

SNEET INDE - OG UDE.

Så kom vinteren og sneen da godt nok til Nordjylland, og selvfølgelig netop på det tidspunkt hvor JP skulle med toget hjem fra Horsens. 
Jeg sad jo her i Lønstrup og kunne fortælle hvordan det så ud heroppe, så i stedet for at forsøge at begive sig hjemad, og ende i Hjørring, uden bus til Lønstrup, fik han Rosa, der jo alligevel arbejder i nærheden af Horsens, til at hente ham, så han kunne overnatte i Aarhus. 
Jeg fik endnu en aften alene i snestormen, men heldigvis med rigeligt med briketter så brændeovnen kunne gløde. 
Farmor var glad for at få overnattende gæster, og JP og Rosa kunne smutte i haven og ordne fortov, for i Aarhus var der regn og slud, der frøs til is, så der måtte saltes. 
Lørdag skulle turen så gå retur til Lønstrup - men det tager tid og koster penge, så Rosa og Claus tilbød at køre JP hjem. Claus skulle lige sove efter at have været på nattevagt, så tiden blev brugt til en tur i Bilka, og se lige hvad de købte til mig. 


Turen til Lønstrup gik ok. Det var kun fra Aalborg og nordpå at det var rigtig slemt, men Claus er jo øvet i at køre i al slags vejr, så det var trygt at få både JP og maskinen hjem, under politibeskyttelse. 
Efter en hurtig omgang aftensmad, vendte Rosa og Claus hjem igen - Claus til endnu en nattevagt - og jeg gik i gang med at lege med min nye ven. 

5 kommentarer:

  1. I har da fået sne, så hatten passer i Vensyssel. Jeg er ret tilfreds med at "nøjes" med regn i spandevis !
    Til lykke med din nye bedste ven... Spændende, hvad du finder på at putte i den. Jeg har en veninde, der serverer interessante juicer, når man gæster huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi kan ikke klage - eller. Nå bare ikke det bliver liggende alt for længe, selv om det foreløbig lader til at frosten holder.
      Jeg er allerede helt vild med min slowjuicer og der kommer snart et par indlæg med hvad jeg har forsøgt mig med.

      Slet
    2. Det vil jeg glæde mig til at læse! God fornøjelse med "eksperimentariet"!

      Slet
  2. Nu forstår jeg bedre alle de gode vitaminbomber, som du trakterer Jens Peter med ☺.
    Altså, du skriver, at "de" havde købt det nye vidunder til dig, hvis Jens Peter hører med til "de", så er han helt og aldeles selv ude om, at han må lade hveden stå og delikatere sig med alt det sunde ☺☺.
    Pokkers også med det vejr, men jeg tror heller ikke det varer længe inden det kommer her, jeg har lige været uden for i 5 sek. og der er hundehvinende koldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Annette - du kan også tro jeg holder mig inden døre. Det er koldt og der blæser en halv pelikan. Brændeovnen skal også fodres mere end normalt.
      Sundhedsdrikkene strutter ud af maskinen, men JP er helt bange for dem, og ja, han har selv købt den til mig, men pyt - jeg elsker de friske juicer.

      Slet