FASTE LÆSERE

fredag den 3. september 2010

SE MINE DÅSER.

Karen har på sin blog opfordret til at fremvise vores dåsesamlinger.
Min er ikke stor, men der er da et par stykker -

Den skønneste er denne gamle tre-delte kagedåse som jeg har arvet fra min mor.


Ellers er det mest nye dåser jeg har i "samlingen"


De små blyants-dåser er indpakning til Rosina Wachtmeisters skønne små katte, som jeg samler.

Øl-dåse-tingesten er Jens Peters - en massagedåse - som han har fået fra Löwenbraü i München.

De sidste dåser er nye - jeg synes de er skønne - en dejlig måde at opbevare kager, knækbrød og vanillesukker på.

Min smukkeste og mest værdsatte "dåse" er dog helt klart hende her:

"Dåse" - kælenavnet for pigerne ansat i Matas.

5 kommentarer:

  1. Den fineste dåe er nu den ægte :)
    Men øverste billede den 3 delte tedåse er jo fantastisk

    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Vild med den dåse til vanillesukker, hvor har du fået den henne, den 3-delte er også skønt:-)

    SvarSlet
  3. Ja, den tredelte dåse er mit klenodie - selv om den er lidt medtaget.
    Dåsen til vanillesukker har jeg købt for en 10'er i Super Best lige før jul.
    Jeg synes de er sjove de nye dåser, så hver gang jeg kommer forbi en, finder den ned i min indkøbskurv.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle smukke dåser du har, Marianne, og den gamle, du har arvet, er helt utrolig flot.
    Ha' en rigtig god weekend, klem ...

    SvarSlet
  5. flotte dåser alle sammen
    og et flot efterårs agtigt look til bloggen :)
    kh

    SvarSlet