FASTE LÆSERE

onsdag den 2. februar 2011

KYNDELMISSE.

Så blev det igen Kyndelmisse -



Messe for lyset og dagen hvor halvdelen af vinteren er gået – og i dag var der ikke megen tegn på vinter.



Idag er terassen våd, men fri for sne - en stor forskel til sidste år, hvor der så sådan ud.
 
 
Jens Peter er ikke hjemme så skikken med at spise pandekager springer jeg over i år, og heller ikke kål er på menuen.
 
Derimod "Brændende Kærlighed" -
det siges at hjælpe på rygsmerter at spise flæsk på kyndelmissedag - så jeg prøver - tænk om der ikke skulle mere til for at slippe med en dårlig ryg. Om det så hjælper - ja, det er jo nok tvivlsomt, men det smagte godt.
 

7 kommentarer:

  1. Uhm, det sku' jeg ha' vidst; så sku' vi ha' haft flæsk i stedet for bøf stroganoff... Jeg trænger i allerhøjeste grad til noget der kan hjælpe på ryggen, men er bange for der skal mere en bare en enkelt gris til... he he...

    Tillykke med dine nye blog; den vil jeg selvfølgelig følge med på.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tror nu heller ikke det hjælper - desværre - men det smagte godt.

    SvarSlet
  3. Jeg har tænkt på Brændende Kærlighed i flere dag....nu må det vist hellere komme på menuen;o)
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet
  4. Det er nu også godt. Velbekomme.

    SvarSlet
  5. Rigtig god bedring med ryggen, Marianne! Ja, vi kan heldigvis glæde os over, at sneen nu er væk.
    Ha' en dejlig dag, klem!

    SvarSlet
  6. Uhmmmmmm, brændende kærlighed, hvor er det længe siden, det har været på menuen hernede, det skal der snarest laves om på.
    Her midt i rengøringen har jeg i den grad hygget mig med at læse din Januar udfordring til dig selv og kommet til at kende dig en lille smule bedre ☺ ☺.
    Og hvordan går det så med sengetæppet?
    Knus til dig helt deroppe i det "kolde" nord.

    SvarSlet
  7. Heldigvis, kære Gitte, kan jeg nogenlunde kontrollere min dårlige ryg. Jeg er god til at mærke efter, og efter at jeg er stoppet som kirketjener er der sjældent problemer. Dog kan jeg godt mærke det nu, hvor jeg spænder når jeg går, og fedt hjælper det - forrige lørdag faldt jeg - direkte ned på ryggen - men det er heldigvis bedre og nu er isen jo heldigvis væk.

    Kære Annette - jeg håber ikke læsningen har været alt for skræmmende og sendt dig hurtigt tilbage til rengøringen igen ;o).
    Tæppet har lige holdt lidt pause - en øm ryg og symaskinen er ikke den bedste kombi - men, men - jeg vender frygtelig tilbage.

    Knus til jer begge fra det kolde og blæsende nord.

    SvarSlet