FASTE LÆSERE

mandag den 21. februar 2011

SKRUBBE-LAKSE-DUET.


Marianne har spurgt efter hvad der er ovenpå fisken i forrige indlæg, så i får lige opskriften her

SKRUBBE-LAKSE-DUET.

400 g skrubbe/rødspættefilet
200 g laks

20 g smør
2 spsk basilikumpesto
1 tomat i tern
1 spsk rasp

Urtesmørret røres sammen og fordeles over fisken der er lagt i lag
(som lasagne)
Fadet sættes i ovnen ved 190 grader i 10-15 min.

Opskriften er lavet efter ide fra Skagenfoods opskrift, men da jeg ikke kunne få frisk basilikum, brugte jeg basilikumpesto og det blev super godt.
Du kan finde mange spændende fiskeopskrifter her, og jeg kan på det varmeste anbefale fisk fra Skagenfood.


3 kommentarer:

  1. hej Marianne
    Hold da det var flot - med opskrift
    mums det skal helt sikkert prøves en af dagene
    elsker skrubber-laks og ikke mindst pesto :) - men fisken den fanger vi liiige selv.... i hvertfald den flade :)
    kh♥

    SvarSlet
  2. Glæd dig Marianne - det smagte dejligt og jeg skal helt sikkert lave det igen - også som gæstemad.

    SvarSlet
  3. Det lyder som en fantastisk opskrift, som vi skal prøve. Vi spiser jo meget fisk her og man kan jo bruge andet end skrubbe, for det kan vi nok ikke få.

    SvarSlet