FASTE LÆSERE

fredag den 11. februar 2011

ABC-SCANDINAVIA - "O".

Så kom vi til O –
Jeg har tænkt på O for ost – som vi spiser meget af her i huset;
O for opskrifter – som jeg har mange hyldemeter af – både med mad og strik, men Inge kom med løsenet – Selvfølgelig:
O for OSCAR – ham som råder og regerer her i huset.

Derfor får i nu den foreløbige historie om Oscar.

Vi fik Oscar i september 2003 – efter at jeg
- bogstavelig talt (næsten) - var blevet overfaldet af en kæmpestor lille mus.



Vi hentede ham – altså Oscar - i Løgstør – lille og beskidt, men dejlig.


Han er en blanding af en burmeser og en norsk skovkat, men har nu nok flest skovkattegener.


 

Oscar viste sig hurtigt at være en klog lille kat - og hjalp Rosa med matematikken -


og en dygtig musefanger.

Oscar er vokset op og er blevet en stor og smuk kat.



Han har altid været indekat, men han elsker at gå tur i snor.
Det var den foreløbige historie om Oscar - hvis I vil se
mere til ham så følg med her på bloggen -

6 kommentarer:

  1. Oscar er bare sa skjönne - han se ut som en typisk Skogkatt; like som min. Men fordi jeg har en jentepus, hun er ikke sa stor.....
    Kveldsklem
    Beatrice

    SvarSlet
  2. Herlige Oscar :-) selvfølgelig må dit O-valg være Oscar :)

    SvarSlet
  3. Hvor er han altså skøn, og Oskar som killing.. jeg er helt solgt... og dit O kan da ikke være andet end ham.. :-))

    SvarSlet
  4. Ja, han er dejlig og Bea også lidt for stor. Inge, det er jo lidt pinligt at jeg ikke selv tænkte på O som Oscar. Tak fordi du fik mig til at tænke på det.

    SvarSlet
  5. Vi hadde en mons (hankatt) en gang som het Hårek. Han var mye Norsk Skogkatt og en del huskatt. Forholdet mellom forfedrene var det ikke så farlig med. Ha så ut nesten som din Oscar. Etterhvert lærte han å gå i band. Tok litt tid, men detgikk. Mus tok han også.

    Beklager at Karavanseraiet.no var nede på lørdag

    SvarSlet
  6. Hvor er han bare flot! Der findes da ikke noget bedre end skønne katte!
    Tænk at han gider gå i snor, der er i heldige tror jeg. Vi har også prøvet det, men det gik da helt i vasken.

    SvarSlet