FASTE LÆSERE

onsdag den 21. december 2011

DET SPIRER OG GROR.

Da jeg i dag ville rydde lidt op på bordet i vores bryggers/gang ventede en sjov overraskelse.
Hver gang Kristine - somme tider også Rosa - har en afblomstret orkide - kommer den "hjem til mor". Der er i alt 10 orkideer i vinduet og sørme om ikke de 5 har nye blomster på vej.  



Jeg har ikke en snus forstand på at passe dem, men et eller andet gør jeg da rigtigt. De får kun sjældent vand, men temperaturen og lyset i vinduet mod nordøst, må være det helt rigtige. 
Når blomsterne viser sig kommer de ind i stuen, men sker det mens der kun er knopper, som her, tørrer de ind, så jeg venter.

I garagen fandt jeg disse - tulipanløg der var endt og glemt i et hjørne, da de var afblomstret.




Så det er jo lige før man får forårsfornemmelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar