FASTE LÆSERE

mandag den 31. december 2012

GAVERNE UNDER TRÆET.


24. Dec.

JULEGAVER UNDER TRÆET.

"Vrimlen af pynt på klunketidens juletræ i 1890erne levndede ikke plads til selv den mindstejulegave på selve træet. Derfor endte gaverne under træet - og der ligger de jo den dag i dag.
Julegaverne hang oprindeligt uindpakkede på træets grene. Det spændende for børnene var så, hvem der skulle have hvilken gave."


Selv om vi kun var 4 mennesker juleaften var der masser af gaver under træet.

Jeg blev selv begavet med nyt nattøj, hjemmesko, tøj og årets juleuro og lidt Karen Blixen pynt til træet.


Aftenens dessert var en dejlig hindbærcreme og Kristine var heldig at få mandelgaven - et spil om Danmark.


Juledagene gik med hygge herhjemme og et besøg hos Anne og Sven i Hinnerup.
Den 27. dec. flyttede Kristine ind i sin nye lejlighed i Nr. Sundby - jeg blev hjemme hos Oscar, mens de andre tog slæbet.
Den 29. var der kaldt til julekomsammen hos fætter Peter - desværre med stort mandefald - både Else, Annette og Marie var syge. 
Vi havde alligevel en dejlig eftermiddag med hygge og  god mad.

Jeg er ikke selv helt på toppen - ikke rigtig syg men heller ikke så frisk som jeg gerne ville være - måske trænger jeg blot til at det bliver hverdag igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar