FASTE LÆSERE

fredag den 24. december 2010

H - SOM I HAVET.


H som Havet -
min nabo i over et år.

Havet her mod vest har mange ansigter -
og også mange stemmer.
Der er dage hvor det er tyst, og kun sender end sagte hvisken ind over byen og dage hvor det råber højt.
Dets stemme er også en anden end Kattegat -
naboen mod øst.
Det oplevede jeg en frostklar vinterdag helt deroppe på Grenen - der hvor havene holder stævnemøde.
Det blide, skvulpende Kattegat og det brummende Vesterhav, og det på en dag hvor alt var stille.

Jo, havet er sandelig en spændende nabo.

 

11 kommentarer:

  1. Flottere kan det ikke siges - jeg oplever det samme som du - men jeg kan slet ikke udtrykke det så malerisk!

    SvarSlet
  2. Hvor poetisk sagt/skrevet....jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul!

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder og tekst, Marianne - ja havet har mange ansigter!

    Rigtig glædelig jul til dig og dine, varme klem.

    SvarSlet
  4. Herligt valg.. jeg savner Vesterhavet, som I en årerække var en fast del af min juletradition.. Det kunne ikke blive juleaften, før vi havde været en tur ude v. Tranum og lade hunden løbe sig træt på stranden.. og vi andre blev som regel blæst rigtig god igennem.

    SvarSlet
  5. Marianne, hvor er det et dejligt valg du har gjort. Noget af det jeg savner allermest hernede er havet, mit Vesterhav.
    Men hvis jeg tager mig sammen så er det jo kun en times kørsel væk ☺.
    Knus og en rigtig dejlig aften til dig og dine.

    SvarSlet
  6. Havet så underbart har du påvisat med alla dina fina bilder av detsamma! God fortsättning!

    SvarSlet
  7. Flott tema, og veldig vakre bilder! Ha en fortsatt fin jul!

    SvarSlet
  8. Nøj nogle dejlige billeder som virkelig får én til at længes efter en tur til havet. :)

    Godt valg for H. :)

    SvarSlet
  9. Havet er vakkert og fasinerende! Er glad jeg bor slik til at jeg ser litt av det! Flotte bilder!
    Ønsker deg fortsatt gode juledager! -Margit-

    SvarSlet
  10. Dejligt H-valg. Jeg må med mellemrum en tur til Vesterhavet på samme måde som jeg må en tur til bjerglandet Østrig.

    SvarSlet
  11. Ja, Vesterhavet er dejligt - lige nu koldt men stadig smukt. Håber i alle har haft nogle gode juledage- nu hvor vi nærmer os nytår og måske lunere vejr.

    SvarSlet