FASTE LÆSERE

torsdag den 9. december 2010

VIS MIG DIT JULEPYNT.

Jeg har netop meldt mig på "Blogkvinder 40+" - og der kører den lille blogleg "Vis mig dit julepynt".


Mit kæreste julepynt er mine julekrybber - det første der findes frem, og det sidste der pakkes væk.





Denne julekrybbe har fulgt mig "altid" - Jeg fik den af mine 2 ældste søstre da jeg var 4 år gammel. De var begge "i huset" hos familier i Norge og sendte mig denne julekalender.
På bagsiden har min mor - som vi mistede i 1980 - skrevet:

"En hilsen fra Else og Tove til lille Marianne Julen 1960"

Jeg kan huske at jeg fik lov til at åbne en låge - som min mor derefter lukkede igen.
Når jeg pakker denne krybbe frem, føler jeg at min mor stadig er en del af min jul.



Familiens anden julekrybbe købte vi i Amberg i Tyskland i 1991 da vi var på ferie der.
Rosa var 6 år og Kristine 4 år - så denne krybbe har været en del af deres jul i mange år.
Kristine har fundet "sin" julekrybbe, men Rosa leder stadig efter "den helt rigtige", så forkærligheden til julekrybber går i arv - tilbage fra den mormor, som de desværre aldrig har kendt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar